Reklama

Zmień zarządzanie swoim systemem telefonicznym VoIP!

By 13 marca 2020 No Comments

Dla firmy użytkownika końcowego „zarządzanie zmianami” i wsparcie techniczne jest najtrudniejszym aspektem zarządzania wdrożeniem VoIP. Dzisiejsze średnie wdrożenie VoIP będzie stanowić wyzwanie zarówno dla administratora systemu, jak i zespołu obsługi technicznej i wsparcia. W dzisiejszych czasach technologia porusza się nie tylko szybciej niż pracownicy są w stanie przyswoić, ale wpływa również na tak wiele innych aspektów działalności firmy, że trudno jest zatrudnić kogoś, kto może zrobić wszystko. Od sieci komputerowych po wirtualizację, oprogramowanie serwerowe i stacjonarne Microsoft, procesy centrów danych po strategie dotyczące katastrof i ciągłości działania - wsparcie techniczne stało się wyzwaniem dla każdej dużej lub małej firmy.

Czy pamiętasz zakupy tego nowego systemu VoIP? Szukasz partnera, który ma niezbędną dogłębną wiedzę techniczną lub gdzie kupujesz taniego dostawcę sprzętu? Możesz dowiedzieć się, ile naprawdę kosztuje ten system, dzięki obsłudze posprzedażowej! Rozważ kolejną aktualizację ShoreTel z wersji X do wersji Y. Czy skonfigurowałeś proces zarządzania zmianami? Czy twój partner ma? Zarządzanie zmianami i konfiguracją jest tak samo ważne dla utrzymania i ciągłego wsparcia technicznego Twojego rozwiązania VoIP, jak zarządzanie projektem dla pierwszej instalacji. Jakie narzędzia są dostępne do zarządzania zależnościami konfiguracji we wdrożeniu VoIP, ponieważ mogą one szybko stać się bardzo złożone?

Na przykład, jakiej wersji Microsoft Server używasz? Czy to 32 czy 64 bity? Czy działa na sprzęcie z wystarczającą pamięcią, kartami sieciowymi, procesorami i pojemnością pamięci? Czy został zwirtualizowany? Z jakiej wersji hiperwizora korzystasz i czy musisz zaktualizować wirtualny system operacyjny do nowej wersji ShoreTel oprócz oprogramowania serwera ShoreTel? Ile serwerów należy zaktualizować oprócz serwera HQ i wszystkich DVM? Czy wszystkie mają tę samą wersję systemu operacyjnego, czy są 32-bitowe i kolejne 64? Co z serwerami aplikacji, takimi jak serwer nagrań? Co się stanie, jeśli serwer zapisu nie będzie mógł zostać zaktualizowany do nowego rozmiaru systemu operacyjnego wymaganego do obsługi nowej wersji ShoreTel? Co powiesz na ten serwer VPN?

Nie rozmawialiśmy jeszcze nawet o systemach stacjonarnych? Vista, XP, Windows 7/8? Czy mamy 32 bity, 64 bity lub kombinację? Czy w miksie są komputery Mac? Już sama kompatybilność z przeglądarką sprawia, że ​​dorosły człowiek pije! Microsoft Office 2003, 2010, 2012? Outlook? Wymienić integrację? Active Directory? Złącza Sales Force? Czy nowa wersja sprzętu stanie się przestarzała? Potrzebujesz nowego sprzętu? Czy musimy martwić się niestandardowymi integracjami? Czy interfejs TAPI jest wymagany dla jednej z tych aplikacji? Jak najnowsza wersja SIP wpływa na wdrożenie? Apple, Android, bezprzewodowy, mobilność?

Lista zależności jest kompletna, a planowanie aktualizacji wymaga starannego rozważenia i planowania. Potrzebujesz nie tylko jasnej deklaracji pracy, szczegółowej listy zadań, ale także planu awaryjnego. Czy okno konserwacji jest wystarczająco szerokie? Czy grupa użytkowników została poinformowana? Zarządzanie konfiguracją jest prekursorem zarządzania zmianami, a obie dyscypliny wymagają dużo planowania i śledzenia.